Ακούστε μας Live





Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2020

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ



(JUST MERCY)
27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ

Σκηνοθεσία: Ντέστιν Ντάνιελ Κρίτον
Σενάριο (βασισμένο στα απομνημονεύματα του Μπράιαν Στίβενσον): Ντέστιν Ντάνιελ Κρίτον, Άντριου Λάναμ
Πρωταγωνιστούν:  Μάικλ Μπι Τζόρνταν, Τζέιμι Φοξ, Μπρι Λάρσον, Τιμ Μπλέικ Νέλσον, Ρέιφ Σπαλ, Ρομπ Μόργκαν


Διεύθυνση Φωτογραφίας: Μπρετ Πόλακ
Σχεδιασμός Παραγωγής: Σάρον Σείμουρ
Μοντάζ: Νατ Σάντερς
Μουσική: Τζόελ Πι Γουέστ
Διάρκεια: 2 ώρες και 17 λεπτά
Ημερομηνία Εξόδου: 27 Φεβρουαρίου 2020
Διανομή: Tanweer



Υποψηφιότητα Β’ Αντρικού Ρόλου για τον Τζέιμι Φοξ, Βραβεία Σωματείου Αμερικανών Ηθοποιών (SAG Awards)

Ένα συναρπαστικό δικαστικό δράμα εμπνευσμένο από την αληθινή ιστορία του νεαρού δικηγόρου Μπράιαν Στίβενσον και τη μάχη του κατά των φυλετικών διακρίσεων, που άφησε ιστορία. Πρωταγωνιστεί ο Μάικλ Μπι Τζόρνταν (Black Panther, Creed) μαζί με τους βραβευμένους με Όσκαρ Τζέιμι Φοξ (Ray, Django: Unchained) και Μπρι Λάρσον (Room, Captain Marvel). Ο διακεκριμένος Ντέστιν Ντάνιελ Κρίτον (The Glass Castle, Short Term 12) αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία και συνυπογράφει το σενάριο, που βασίζεται στο βραβευμένο μπεστ σέλερ του Μπράιαν Στίβενσον.

Σύνοψη
Μετά την αποφοίτησή του από το Χάρβαρντ, ο Μπράιαν (Μάικλ Μπι Τζόρνταν) θα μπορούσε να είχε επιλέξει μία προσοδοφόρα επαγγελματική πορεία. Αντιθέτως, κατευθύνεται στην Αλαμπάμα προκειμένου να υπερασπιστεί όσους καταδικάζονται άδικα. Αναλαμβάνει την υπόθεση του Γουόλτερ ΜακΜίλιαν (Τζέιμι Φοξ), που το 1987, καταδικάζεται σε θάνατο χωρίς αποδείξεις για την περιβόητη δολοφονία ενός 18χρονου κοριτσιού. Στα χρόνια που ακολουθούν, ο Μπράιαν εμπλέκεται σε ένα λαβύρινθο νομικού και πολιτικού παρασκηνίου, απροκάλυπτου και αναίσχυντου ρατσισμού, καθώς παλεύει για τον Γουόλτερ και άλλους σαν αυτόν, με τις πιθανότητες - και το σύστημα - να είναι εναντίον τους.

«Η ζωή σου είναι ακόμα σημαντική και θα κάνω τα πάντα για να μην σου τη στερήσουν», Μπράιαν Στίβενσον

Το 1988, ο θαρραλέος δικηγόρος Μπράιαν Στίβενσον αποφασίζει να πάει στην Αλαμπάμα για να αγωνιστεί κατά της αδικίας, οπλισμένος μόνο με το πτυχίο του και την απόφαση να βοηθήσει όσους κινδυνεύουν. Νωρίτερα την ίδια χρονιά, ο Γουόλτερ ΜακΜίλιαν καταδικάστηκε σε θάνατο για έναν φόνο που δεν διέπραξε και τώρα πια πιστεύει ότι η μοίρα του έχει αποφασιστεί αμετάκλητα. Η ζωή των δύο αντρών είχε πάρει άλλα μονοπάτια, αλλά είχε έρθει η ώρα να διασταυρωθούν σε μία υπόθεση φυλετικών διακρίσεων, που κλόνισε συθέμελα το νομικό σύστημα.
Η ταινία βασίζεται στο βιβλίο του δικηγόρου, στο οποίο καταγράφει μερικές από τις πιο δύσκολες υποθέσεις του, συμπεριλαμβανομένου του Γουόλτερ ΜακΜίλιαν. Ο Μάικλ Μπι Τζόρνταν, που υποδύεται τον Μπράιαν λέει: «Μέσα από την ιστορία, βλέπουμε τα πάνω και τα κάτω, τις προσπάθειες του Μπράιαν να σώσει τον Γουόλτερ από τη θανατική ποινή. Γνωρίζουμε τον Γουόλτερ και την
προσωπικότητα ενός αθώου ανθρώπου που έχει καταδικαστεί άδικα, αλλά και το πάθος του Μπράιαν. Καταλαβαίνουμε γιατί αφοσιώνεται στον σκοπό του μέσα από μία μη κερδοσκοπική οργάνωση, την Πρωτοβουλία Ίσης Δικαιοσύνης».
Όπως φαίνεται στην ταινία, η οργάνωση ξεκίνησε με χαμηλό προφίλ και τελικά εδραιώθηκε δυναμικά μέσα στις επόμενες δεκαετίες. «Είναι η φωνή αυτών που δεν μπορούν να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους» λέει ο Τζόρνταν. «Ορθώνουν ανάστημα εκεί που τους λένε να καθίσουν ήσυχοι και δεν παραιτούνται μέχρι να εξαντλήσουν κάθε ενδεχόμενο ή να αποδοθεί η δικαιοσύνη. Αυτό είναι το μόνο κίνητρο του Μπράιαν».
Ο σκηνοθέτης και συν-σεναριογράφος της ταινίας Ντέστιν Ντάνιελ Κρίτον προσθέτει: «Η ιστορία της ταινίας ξεκινάει πριν από 30 χρόνια, αλλά ο Μπράιαν συνεχίζει τον αγώνα του. Είναι ίσως ο πιο ευγενικός άνθρωπος που έχω γνωρίσει, μία μείξη ευφυίας και καρδιάς, μπορεί να συνδυάσει αυτά τα δύο για να βγάλει μία στρατηγική που είναι αποτελεσματική στο να βοηθάει όσους το έχουν ανάγκη. Το έργο του δείχνει ότι ένας μόνο άνθρωπος που βλέπει ένα πρόβλημα και αποφασίζει να κάνει κάτι, μπορεί να έχει αποτέλεσμα» λέει ο Κρίτον. «Και το μέγεθος της αλλαγής που έχει καταφέρει είναι απίστευτο. Οπότε στην ταινία βλέπουμε τη γέννηση ενός ήρωα».
Ο Κρίτον αποκαλύπτει ότι το βιβλίο τον έκανε να αναρωτηθεί για την εμπιστοσύνη του στο νομικό σύστημα. «Η δικαιοσύνη για όλους είναι λέξεις που έχουν γράψει στο μυαλό μου από την παιδική μου ηλικία. Αλλά μέσα από τις σελίδες του βιβλίου, βλέπεις ξεκάθαρα ότι δεν ισχύει. Ισχύει για κάποιους και για κάποιους άλλους επικρατεί απόλυτη αδικία».
Ο Τζέιμι Φοξ, που υποδύεται τον Γουόλτερ ΜακΜίλιαν, λέει σχετικά: «Μία ταινία σαν αυτή χρειάζεται γιατί οι θεατές θα φύγουν με άλλη άποψη για τα πράγματα. Δεν θα θέλουν να συνεχιστεί η αδικία».
«Οι ταινίες είναι ένας καλός τρόπος να συνδεόμαστε με διαφορετικούς από εμάς ανθρώπους» λέει η Μπρι Λάρσον, που υποδύεται τη βοηθό του Μπράιαν, Εύα Άνσλεϊ. «Οπότε, κάποιοι που δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτό το θέμα, ή που έχουν προκαταλήψεις για τους θανατοποινίτες, μπορεί να δουν την ταινία και να αποκτήσουν μία άλλη αντίληψη για το νομικό σύστημα».
Παρόλο που το βιβλίο ήταν μπεστ σέλερ, ο Μπράιαν Στίβενσον λέει ότι αιφνιδιάστηκε όταν το Χόλιγουντ έδειξε ενδιαφέρον και είχε αρχικά κάποιες επιφυλάξεις γιατί ήθελε η ιστορία να παραμείνει αληθινή. Γρήγορα πείστηκε ότι οι συντελεστές ήθελαν να μεταφέρουν την ιστορία ακέραιη.  «Θέλω οι άνθρωποι να καταλάβουν τα προβλήματα των διακρίσεων στο νομικό μας σύστημα -ένα σύστημα που σου φέρεται καλύτερα όταν είσαι πλούσιος και ένοχος, παρά όταν είσαι φτωχός και αθώος. Καμιά φορά οι άνθρωποι πιστεύουν ότι δεν υπάρχει περιθώριο για έλεος στη δικαιοσύνη ή ότι η δικαιοσύνη δεν σχετίζεται με το έλεος. Όμως το έλεος είναι ριζωμένο στην αντίληψη ότι όλοι αποτυγχάνουμε, ότι όλοι χρειαζόμαστε εξιλέωση, ότι κανείς δεν θέλει να κριθεί από τη χειρότερη πράξη του. Ήθελα να δείξω ότι το έλεος δεν είναι κάτι που δείχνουμε σε αυτούς που πιστεύουμε ότι το αξίζουν. Το έλεος είναι κάτι που δείχνουμε σε αυτούς που πιστεύουμε ότι δεν το αξίζουν. Απαιτεί μία αντίληψη όχι μόνο του ποιοι είναι οι άλλοι, αλλά ποιοι είμαστε εμείς. Ήθελα αυτή η ιδέα να είναι στο επίκεντρο».
Οι δημιουργοί μοιράστηκαν αυτόν τον σκοπό και συνεργάστηκαν στενά με τον Στίβενσον σε ό,τι αφορούσε το σενάριο. Ο Άντριου Λάναμ, που συνυπέγραψε το σενάριο με τον Κρίτον λέει σχετικά:  «Περάσαμε αρκετό χρόνο παίρνοντας συνεντεύξεις από τον Στίβενσον και το προσωπικό του στην οργάνωση. Του στείλαμε όλα τα στάδια του σεναρίου. Ο στόχος μας ήταν πάντα να παραμείνουμε αληθινοί και να περάσουμε το μήνυμα του».
«Δεν γίνεται να έρθεις σε επαφή με τον Μπράιαν και να μην αλλάξεις με κάποιον τρόπο. Όποια κι αν είναι τα πιστεύω σου, υπάρχουν άνθρωποι που έρχονται στον κόσμο για να είναι καλοί και να αλλάξουν τα πράγματα. Όταν γνωρίζεις ανθρώπους σαν αυτόν, είναι μια δυνατή εμπειρία».
Η Λάρσον σχολιάζει την προσέγγιση του σκηνοθέτη:  «Ο Ντέστιν δείχνει κατανόηση και ανθρωπιά. Υποστηρίζει πολλά από τα πιστεύω του Μπράιαν, οπότε ήταν μία πραγματική συνεργασία. Άλλο είναι να κάνεις μια ταινία για τη συμπόνοια και είναι άλλο να τη ζεις και να δημιουργείς ένα γύρισμα που το δείχνει αυτό. Συμπαραστέκεται σε όλους, στους ηθοποιούς και το συνεργείο».
Ο Τζόρνταν μοιράζεται την ίδια άποψη: «Η θετική ενέργεια του Ντέστιν έφερε κοντά όλους τους συντελεστές. Όλοι νοιάστηκαν για την ταινία και η ατμόσφαιρα ήταν ξεχωριστή».

Τα πρόσωπα της ιστορίας

O Τζόρνταν λέει ότι η προετοιμασία του για τον ρόλο του Στίβενσον δεν ήταν πολύ διαφορετική από άλλες φορές. «Η προσέγγιση μου είναι να κλείνομαι και να βρίσκω την ουσία του χαρακτήρα». Όμως, επισημαίνει ότι αυτό που έκανε τον ρόλο ξεχωριστό ήταν η άμεση πρόσβαση στον ίδιο τον άνθρωπο. «Ήταν ανεκτίμητης αξίας το να έχεις μπροστά σου τον Μπράιαν, τις κινήσεις του, τον τρόπο που μιλάει… όλες τις μικρές λεπτομέρειες που είναι τόσο δικές του, οπότε ήταν μια διαφορετική διαδικασία. Μπορούσα να τον πάρω τηλέφωνο και να τον ρωτήσω διάφορα πράγματα. Τι θα έκανε σε μία κατάσταση; Πώς θα πλησίαζε το έδρανο; Πώς θα επιχειρηματολογούσε;».
«Ο Μάικλ Μπι είναι τέλειος για τον ρόλο του Μπράιαν για πολλούς λόγους» λέει ο Κρίτον. «Εκτός από το γεγονός ότι είναι καταπληκτικός ηθοποιός, έχει ενσυναίσθηση και νοιάζεται για το θέμα της ταινίας, ενώ ενσαρκώνει τον Μπράιαν όπως του αρμόζει, γιατί τον έχει σε μεγάλη εκτίμηση».
Ο Στίβενσον, από τη μεριά του, θαύμαζε το έργο του Τζόρνταν. «Όταν τον γνώρισα, ένιωσα άνετα μαζί του. Είναι ευγενικός, συμπονετικός και γνήσιος, ενθουσιάστηκα όταν δέχτηκε να παίξει».
«Όταν ο Μπράιαν πηγαίνει στην Αλαμπάμα, ξέρει ότι έχει να κάνει με μία υπόθεση μεταξύ Δαβίδ και Γολιάθ. Είναι ένας νέος, Αφροαμερικανός και βρίσκεται σε μία περιοχή που αυτά τα στοιχεία τον σημαδεύουν απέναντι στο κατεστημένο, ειδικά ο λόγος για τον οποίον βρίσκεται εκεί. Οπότε βάζει τον εαυτό του σε δύσκολη θέση. Αυτό δεν είναι που τον κάνει κάποιον ήρωα;» λέει ο σκηνοθέτης.
Όταν μπαίνει στη φυλακή, έρχεται κατευθείαν αντιμέτωπος με την πραγματικότητα του τι σημαίνει να είσαι μαύρος υπό την εξουσία των λευκών. Στη συνέχεια, συναντά ένα σωρό φυλακισμένους χωρίς πραγματική νομική εκπροσώπηση, οι οποίοι είναι ευγνώμονες που κάποιος, τελικά, τους ακούει και ίσως μπορεί να τους βοηθήσει. Όλοι εκτός από έναν, τον Γουόλτερ ΜακΜίλιαν.
«Ο Γουόλτερ πήγαινε σπίτι του μετά τη δουλειά όταν οι αστυνομικοί σταμάτησαν το όχημα του και τον κατηγόρησαν ότι σκότωσε ένα λευκό κορίτσι. Δεν ήθελαν να ακούσουν τη μαρτυρία του. Δεν άκουσαν τους φίλους και την οικογένεια του που ήταν μαζί του την ώρα του φόνου. Οπότε, όταν έκλεισε η πόρτα του κελιού του, ο Γουόλτερ πίστεψε ότι θα πέθαινε. Μέχρι να εμφανιστεί ο Μπράιαν, ο Γουόλτερ ένιωθε αβοήθητος γιατί δεν άντεχε να ελπίζει. Στην Αλαμπάμα κανείς δεν είχε ξεφύγει από τη θανατική ποινή» εξηγεί ο Τζέιμι Φοξ.
Ο ηθοποιός έχει μεγαλώσει στο Τέξας και είχε απόλυτη κατανόηση του χαρακτήρα. Έδωσε πολλές πληροφορίες στον σκηνοθέτη για το τι σημαίνει να είναι Αφροαμερικανός και βοήθησε στο σενάριο. «Όταν συνάντησα τον Ντέστιν, μου έκανε εντύπωση το πάθος του για το σενάριο, αλλά και η πρόθεση του να ακούσει πώς είναι να είσαι μαύρος στον Νότο. Αγαπάω την πόλη στην οποία μεγάλωσα, αλλά θυμάμαι πώς ήταν να κυκλοφορώ στη λευκή μεριά της πόλης. Ακόμα με απογοητεύει όταν κάποιος με κρίνει από το χρώμα του δέρματος μου. Ο Ντέστιν έβαλε στοιχεία στο σενάριο, όταν ο Γουόλτερ λέει ότι είναι ένοχος από την ώρα που γεννήθηκε. Μια τέτοια ταινία χρειάζεται».
«Ήταν μεγάλη χαρά μου που συνεργάστηκα με τον Τζέιμι» λέει ο Κρίτον. «Είναι ένας ηθοποιός που σκαλίζει τον χαρακτήρα και παίζει με την ψυχή του. Κάθε στιγμή μοιάζει αληθινή και είναι πραγματικά παρών. Είχε μια ιδιαίτερη διαδικασία που τον οδηγούσε στις σκηνές, έβαζε ένα συγκεκριμένο τραγούδι και έμπαινε στη σωστή διάθεση. Είχε ολόκληρη λίστα, από ροκ μέχρι γκόσπελ. Πριν το γύρισμα, σταματούσε, έκρυβε τα ακουστικά και έμπαινε στη σκηνή. Ήταν αξιοσημείωτο. Ακόμα και ανάμεσα στις λήψεις… Μπορούσε να πηγαίνει στο βαν του όποτε ήθελε, αλλά καθόταν με όλους και άκουγε μουσική και έκανε stand-up. Ήταν υπέροχή και μεταδοτική αυτή η θετική προσέγγιση».
Ο δυνατός δεσμός ανάμεσα στον Γουόλτερ και τον Μπράιαν ξεπερνάει τη σχέση ανάμεσα σε έναν δικηγόρο και έναν πελάτη. Γίνονται φίλοι και σύντροφοι σε μία αποστολή ζωής και θανάτου. Παρόλο που ο Τζόρνταν και ο Φοξ δεν είχαν ξαναπαίξει μαζί σε ταινία, οι δύο ηθοποιοί είναι φίλοι χρόνια. «Ξέρω τον Μάικλ από παιδί» λέει ο Φοξ. «Οπότε ήμασταν ήδη δεμένοι και το αξιοποιήσαμε αυτό στην ταινία».
Ο Τζόρνταν επιβεβαιώνει: «Ο Τζέιμι μου έχει δώσει πολλές συμβουλές και πάντα με υποστήριζε, σε κάθε σκηνή, σε κάθε λήψη. Σαν ηθοποιός, είναι ένας χαμαιλέοντας που βυθίζεται στον χαρακτήρα και ως συμπρωταγωνιστής δεν έχει κανέναν εγωισμό και είναι πρόθυμος να κάνει υπέρβαση και να σου δώσει αυτό που χρειάζεσαι. Νομίζω ότι η χημεία μας φαίνεται στην οθόνη».
Ενώ ο Μπράιαν είναι ο μόνος δικηγόρος που αναλαμβάνει τον Γουόλτερ, δεν δουλεύει μόνος του. Στο πλευρό του έχει την Εύα Άνσλεϊ, που ρισκάρει για να συνεργαστεί μαζί του.
Η Μπρι Λάρσον λέει για τον χαρακτήρα: «Η Εύα δεν έχει πτυχίο νομικής, αλλά δουλεύει με την καρδιά της. Έχει τρομοκρατηθεί από αυτά που συμβαίνουν στην κοινότητα και το παίρνει πάνω της να βρει στους αδικημένους τους σωστούς δικηγόρους. Ο Μπράιαν έχει ακούσει τι κάνει η Εύα και τη βρίσκει. Καταλήγει να δουλεύει μαζί του και τον βοηθάει να οργανώσει αυτό που τελικά είναι η Πρωτοβουλία Ίσης Δικαιοσύνης. Ήταν σημαντικό για μένα να φανεί η Εύα σαν σύμμαχος, κάποια που είναι εκεί για να βοηθήσει».
Ο Κρίτον συμφωνεί: «Όταν βλέπεις την Εύα, είναι μια πολύ δυνατή γυναίκα από μόνη της, αλλά υποστηρίζει τον Μπράιαν και το κίνημα και δεν είναι εκεί για δικό της συμφέρον. Η Μπρι το κατάλαβε αυτό. Είναι φανταστική ηθοποιός και ήταν υπέροχο να την έχουμε στην ταινία».
Όπως ο Τζόρνταν, έτσι και η Λάρσον είχε την τύχη να γνωρίσει την πραγματική γυναίκα πίσω από τον χαρακτήρα. «Συνάντησα πολλές φορές την Εύα, με ενέπνευσε. Όταν την ρώτησα για την επιτυχία της οργάνωσης, μου είπε ότι δεν δίνει σημασία στα νούμερα. Θέλει μόνο να βοηθάει ανθρώπους. Ξέρει ότι το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να δώσεις ελπίδα σε δύσκολους καιρούς».
Στον θάλαμο των θανατοποινιτών, ο Γουόλτερ βρίσκεται σε διπλανά κελιά με τον Χέρμπερτ Ρίτσαρντσον και τον Άντονι Ρέι Χίντον. Οι τρεις άντρες μοιράζονται τις ίδιες τραγικές συνθήκες, κάτι που λίγοι άνθρωποι μπορούν να φανταστούν.
Ο Τζέιμι Φοξ λέει: «Έχουν μεγάλο δέσιμο μεταξύ του γιατί είναι στο ίδιο καράβι και ή θα βυθιστούν ή θα κολυμπήσουν μαζί. Οι ηθοποιοί στους ρόλους αυτούς ήταν καταπληκτικοί. Δεν έχω λόγια. Ο Ντέστιν μας άφησε ελεύθερους και βοήθησε τη χημεία μεταξύ μας».
Ο Ρομπ Μόργκαν, που υποδύεται τον Χέρμπερτ Ρίτσαρντσον συμπληρώνει: «Οι χαρακτήρες μας έχουν ένα φυσικό δεσμό και θέλαμε να το δείξουμε. Ήμασταν πολύ συναδελφικοί στο γύρισμα και πιστεύω ότι φαίνεται στην ταινία».
Παρόλο που ο Χέρμπερτ δεν αρνείται την ενοχή του για το έγκλημα που διέπραξε, θα μπορούσε να γλιτώσει τη θανατική ποινή. «Υπηρέτησε το Βιετνάμ, αλλά έπασχε από μετατραυματικό σοκ και δεν πήρε ποτέ αγωγή. Δυστυχώς, διέπραξε μια ειδεχθή πράξη, αλλά μπορεί να μην είχε πλήρη συνείδηση του τι έκανε στην κατάσταση του. Όταν διάβασα το σενάριο και είδα πώς έρρεε ο διάλογος -σε σχέση με ένα τόσο ευαίσθητο θέμα- έπρεπε να πάρω τον ρόλο» λέει ο ηθοποιός.
Αναλαμβάνοντας την υπόθεση του Χέρμπερτ, ο Μπράιαν συμπάσχει με την ενοχή και την ντροπή του, αλλά προσπαθεί να του δώσει να καταλάβει ότι του αξίζει να σωθεί, παρά το αποτρόπαιο έγκλημα. «Ο Χέρμπερτ ένιωθε ότι κανείς δεν ήθελε να τον υπερασπιστεί, αλλά ο Μπράιαν τον ακούει και προσπαθεί να φωτίσει τις πράξεις τους για να τον καταλάβουν» λέει ο Μόργκαν.
Στον ρόλο του Άντονι Ρέι Χίντον είναι ο Ο’Σι Τζάκσον Τζούνιορ. «Όταν είσαι στο συγκεκριμένο θάλαμο, σε πάνε εκεί για να πεθάνεις. Κανείς δεν νοιάζεται, παρά μόνο αυτός ο τυχαίος τύπος, που βλέπει κάτι λάθος και δουλεύει για να το αλλάξει. Είναι ένας ήρωας» λέει ο ηθοποιός για τον Στίβενσον.
Ο Άντονι έχει κατηγορηθεί για φόνο άδικα. Για να το αντιμετωπίσει, αφήνει το μυαλό του ελεύθερο. «Τον έχουν κλειδώσει μέσα, αλλά δεν μπορούν να πειράξουν το πνεύμα του, το μυαλό του. Είναι σημαντικό να είσαι πνευματικά ελεύθερος. Όταν είσαι σε ένα κελί όλη μέρα, δεν μπορείς να αποδράσεις. Θα σε φάει ζωντανό και ο Άντονι κάνει ό,τι μπορεί για να το αποφύγει αυτό» επισημαίνει ο ηθοποιός.
Ο Τζάκσον λέει ότι εμπνεύστηκε από τις συνεντεύξεις του πραγματικού Άντονι Ρέι Χίντον. «Περνούσε όλα αυτά και γέλαγε, έκανε αστεία, χαμογελούσε… Ήξερα ότι έπρεπε να του δώσω τα πάντα. Ήταν ο πιο δύσκολος ρόλος που είχα ποτέ».
Ως ο μόνος που είχε επαφή με τα πραγματικά πρόσωπα, ο Στίβενσον λέει ότι οι ηθοποιοί έκαναν εξαιρετική δουλειά στη μεταφορά των χαρακτήρων στο φακό. «Ζωντάνεψαν τον Γουόλτερ, τον Χέρμπερτ και τον Άντονι με έντονο και συναισθηματικό τρόπο. Όσοι μπαίνουν στη φυλακή, ειδικά όσοι είναι θανατοποινίτες, θεωρούνται λιγότερο άνθρωποι. Μου άρεσε που ο Τζέιμι, ο Ρομπ και ο Ο’Σι έδωσαν ανθρωπιά σε αυτούς, των οποίων η ζωή για μερικούς δεν έχει καμία αξία».
Ο Κρίτον τρέφει μεγάλο θαυμασμό για τους ηθοποιούς που έλαβαν μέρος στην ταινία και εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του με έναν τρόπο που αντανακλά την καταγωγή του. «Μεγάλωσα στη Χαβάη και μία από τις παραδόσεις μας είναι να χαρίζουμε ένα τροπικό λουλούδι σε ειδικές περιστάσεις για να συμβολίσουμε την αγάπη και την εκτίμηση μας. Πάντα με εντυπωσιάζει αυτό που κάνουν οι ηθοποιοί. Νομίζω ότι είναι πολύ δύσκολο να είσαι τόσο εκτεθειμένος και νιώθω πολύ τυχερός που το έβλεπα να γίνεται κάθε μέρα μπροστά μου. Εκτιμώ τόσο πολύ αυτό που έκαναν όλοι οι ηθοποιοί, έτσι κάθε φορά που κάποιος τελείωνε το γύρισμα του τού έδινα ένα τροπικό λουλούδι και μια αγκαλιά… και μετά μία κλωτσιά για να φύγει» λέει ο σκηνοθέτης γελώντας. 

Παραλειπόμενα

Για να προετοιμαστεί για τον ρόλο του δικηγόρου Μπράιαν Στίβενσον, ο Μάικλ Μπι Τζόρνταν ήθελε να δείχνει άνετος στο περιβάλλον του δικαστηρίου. Άλλαξε τη διαρρύθμιση του σπιτιού του στην Ατλάντα για να θυμίζει κανονικό δικαστήριο. Συνεργάστηκε επίσης με τον πραγματικό Μπράιαν Στίβενσον για να μπορεί να ακούγεται φυσικός, όταν αναφέρει δικαστικούς όρους στην ταινία.

Ο Ρέιφ Σπαλ, που υποδύεται τον Εισαγγελέα στην ταινία, ήταν ο μόνος Βρετανός ηθοποιός στο καστ, αλλά πολλοί δεν ήξεραν ότι δεν καταγόταν από τον αμερικάνικο Νότο. Ο ηθοποιός όχι μόνο είχε κατακτήσει την προφορά της περιοχής σε άρτιο βαθμό, αλλά ήταν συνεχώς στο πετσί του ρόλου ακόμα και όταν δεν έπαιζε σε κάποια σκηνή. Οι κάτοικοι της Ατλάντα, που συναντούσε στα εστιατόρια και στις καφετέριες, πίστευαν ότι καταγόταν πραγματικά από τον Νότο και του φερόντουσαν σαν να ήταν ένας από αυτούς.

Ο σκηνοθέτης/σεναριογράφος Ντέστιν Ντάνιελ Κρίτον έγινε πατέρας λίγο πριν το γύρισμα της ταινίας. Σκηνοθέτησε αρκετές σκηνές έχοντας τον νεογέννητο γιο του σε μάρσιππο, γεγονός που ενθουσίασε τους ηθοποιούς και το συνεργείο.

Στις πρώτες σκηνές της ταινίας, ο Μπράιαν Στίβενσον συναντιέται με κάποιους κρατούμενους στη φυλακή της Αλαμπάμα. Τέσσερις από αυτούς υποδύονται πραγματικοί πελάτες του Στίβενσον, τους οποίους βοήθησε να αποφυλακιστούν. Όλοι τους μοιράζονται την αληθινή τους ιστορία.

Για τις ανάγκες της ταινίας χρειάστηκε να αναπαρασταθεί μία αληθινή τηλεοπτική εκπομπή για τον Γουόλτερ ΜακΜίλιαν. Για να επιτευχθεί αυτό χρειάστηκε εξαιρετικά εκτενής έρευνα και μεθοδικός σχεδιασμός. Από τη μεταγραφή του σεναρίου, μέχρι τα ρούχα, τον φωτισμό, τις γωνίες της κάμερας, τα σκηνικά, η δημιουργική ομάδα κατέγραψε κάθε λεπτομέρεια και κατάφερε να αποδώσει πιστά το υλικό της εκπομπής που βγήκε στον αέρα στις 22 Νοεμβρίου του 1992.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου