Ακούστε μας Live





Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020

Η δημιουργικότητα γεννιέται από τη ψυχή του κάθε καλλιτέχνη και είναι ένας χώρος στον όποιο δεν επιτρέπω να δράσει η λογική! Η Gabriella Metz μιλάει στο Nlp Radio





H Gabriella Metz γεννήθηκε στην Κύπρο. Το μουσικό της ταξίδι έχει πολλούς σταθμούς επάνω στον πλανήτη καθώς εκτός από την χωρίς αμφιβολία εκπληκτική φωνή που διαθέτει, είναι και ένα πνεύμα ανήσυχο που δεν σταματά να μαθαίνει, να εξελίσσεται  και να δημιουργεί συνέχεια νέα και καλύτερα πράγματα. Ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του πρώτου της δίσκου, μας μιλάει για την μέχρι τώρα πορεία της και για τα σχέδια της στο άμεσο και απώτερο μέλλον.

  • Gabriella καλωσόρισες στο Nlp Radio. Πως σε βρίσκουμε αυτόν τον καιρό; Πόσο πολύ επηρέασε το lockdown την πορεία των πραγμάτων;
Η αλήθεια είναι πως η καραντίνα επηρέασε τις ζωές όλων μας. Παρ’ όλο που είμασταν όλοι κλεισμένοι στο σπίτι για αρκετό διάστημα, αυτή η κατάσταση μας έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε ένα διάλειμμα από την κουραστική ρουτίνα. Αφιέρωσα χρόνο στη σύνθεση και στη μελέτη και τώρα είμαι πανέτοιμη να επιστρέψω δυναμικά στους φυσιολογικούς μου ρυθμούς. Δυστυχώς όμως, μέχρι στιγμής δεν έχουν ανοίξει οι μουσικές σκηνές στην Κύπρο άρα είμαστε ακόμη σε αναμονή. 


  • Διαβάζοντας το βιογραφικό σου και επιχειρώντας να σε ρωτήσω να μου πεις ποια είναι τα πιο σημαντικά πράγματα που έχεις κάνει μέχρι τώρα, σίγουρα θα αδικήσουμε κάποια. Αλλά ας το προσπαθήσουμε. Ποια είναι τα σημαντικότερα πράγματα που έκανες και σε έφεραν στο σημείο που βρίσκεσαι σήμερα;
Όλα όσα έχω κάνει είναι εξίσου σημαντικά. Το κάθε μάθημα και η κάθε συναυλία σου προσφέρει μια γνώση, μια εμπειρία. Ο λόγος που βρίσκομαι σ’ αυτό το σημείο σήμερα είναι γιατί αγαπάω τη μουσική με όλο μου το είναι, μελετάω, και δεν παύω να κυνηγώ το όνειρο μου.


  • Θεωρητική κατάρτιση και ταλέντο. Σε ποιο ποσοστό πιστεύεις ότι είναι σημαντικό το κάθε κομμάτι στην εξέλιξη ενός καλλιτέχνη;
Η προσωπική μου γνώμη είναι πως το ταλέντο σου δίνει ένα προβάδισμα και μια ώθηση για να ξεκινήσεις τη μουσική σου πορεία, όμως δεν είναι αρκετό. Η μελέτη, η αφοσίωση, κι η εξάσκηση είναι πολύ σημαντικότερα. Το επάγγελμα του μουσικού (κι όχι μόνο), απαιτεί τη συνεχόμενη εξέλιξη. Η θεωρητική κατάρτιση σε βοηθά στο θέμα γνώσεων. Όσα περισσότερα γνωρίζεις, τόσο πιο εύκολα μπορείς να κινηθείς σαν καλλιτέχνης.


  • Πόσο πολύ ζυγίζεις κάτι πριν το κάνεις και σε ποιο βαθμό εμπιστεύεσαι το ένστικτο σου;
Σε ότι αφορά τη μουσική εμπιστεύομαι πάντα το ένστικτο μου κι ακούω τη καρδιά μου. Η δημιουργικότητα είναι κάτι που γεννιέται από τη ψυχή του κάθε καλλιτέχνη και είναι ένας χώρος στον όποιο δεν επιτρέπω να δράσει η λογική. Ζυγίζω μόνο όταν πρέπει να κάνω σωστές επιλογές σχετικά με πιθανούς συνεργάτες, συναυλίες/μουσικές σκηνές κλπ.


  • Καθώς εξελίσσεσαι και διαμορφώνεις το μουσικό σου προφίλ, θεωρείς ότι μπορείς να βάλεις μια ταμπέλα στο είδος της μουσικής που τραγουδάς ή αυτό είναι για σένα κάτι που σε περιορίζει; Χρειάζονται οι ταμπέλες νομίζεις;
Δεν πιστεύω πως χρειάζονται ταμπέλες. Η μουσική εξελίσσεται συνεχώς και το ένα είδος γεννάει το άλλο. Οι ταμπέλες μας βοηθούν στο να ξεχωρίζουμε τα είδη μουσικής αλλά αν για παράδειγμα ένας τραγουδιστής ερμηνεύει jazz, όπερα, και rock, τότε γιατί να βάλει ταμπέλα; Δεν είναι αναγκαίο να περιοριστεί σε ένα και μόνο είδος λόγο μιας ταμπέλας. Έτσι κι εγώ απλώς αποφεύγω να καταταχτώ σε ένα και μοναδικό στυλ μουσικής γιατί θέλω να έχω τη δυνατότητα να εκφράζομαι μέσα από πολλά και διαφορετικά είδη μουσικής που με εμπνέουν.


  • Εκτός του να ερμηνεύεις, επίσης συνθέτεις και ενορχηστρώνεις. Εμπιστεύεσαι εύκολα κάποιον άλλον να ερμηνεύσει ένα τραγούδι που έχεις γράψει;
Τα τραγούδια που συνθέτω κι ενορχηστρώνω είναι ορχηστρικά. Τις περισσότερες φορές γράφω κλασσικά κομμάτια κι ενορχηστρώνω τραγούδια της τζαζ. Τα μόνα τραγούδια που συνέθεσα με στίχο για τραγουδιστή, κυκλοφόρησαν στο δίσκο μου! Δεν είναι ότι δεν εμπιστεύομαι κάποιον άλλων να ερμηνεύσει ένα δικό μου κομμάτι αλλά, δεν συνηθίζω να γράφω γι’ αυτό το σκοπό. Μπορεί σε κάποια στιγμή μελλοντικά να συμβεί κι αυτό!


  • Δεν μπορούμε να μην κάνουμε ξεχωριστή αναφορά στην φοίτηση σου στο Berklee College of Music, όνειρο σχεδόν κάθε μουσικού. Πως το βίωσες όλο αυτό; Πιστεύεις ότι πράγματι έκανε την διαφορά στην εξέλιξη σου;
Το Berklee ήταν αυτό που πραγματικά χρειαζόμουν σαν άνθρωπος αλλά και σαν μουσικός. Στα 17 μου χρόνια έφυγα από τη μικρή Κύπρο και βρέθηκα σε μια πολύ εξελιγμένη χώρα στην άλλη άκρη του κόσμου. Μέσω του πανεπιστημίου δεν ανέπτυξα μόνο τις μουσικές μου γνώσεις σε ένα τεράστιο βαθμό αλλά έγινα πιο ανοιχτόμυαλη. Είχα συμφοιτητές από τις περισσότερες χώρες του κόσμου. Μαθαίνεις για διάφορες κουλτούρες και δημιουργείς φιλίες με άτομα που δε θα γνώριζες αν δεν ήσουν σε ένα τέτοιο χώρο. Έτσι δεν υπάρχει χώρος για ρατσισμό, αντιθέτως, σε κάνει να δεις τα πόσα κοινά έχεις με άτομα που ζουν στο άλλο άκρο της γης σε ότι αφορά τη καθημερινότητα, το τρόπο ζωής αλλά και τη κουλτούρα. Το Berklee το θεωρώ μια από τις καλύτερες σχολές μουσικής όχι μόνο για τα ανεπτυγμένα μαθήματα αλλά και για τις εμπειρίες που σου προσφέρει στο τομέα της ζωής.



  • Μια ερώτηση γεωγραφίας τώρα. Θυμάσαι να μου πεις σε πόσες χώρες έχεις τραγουδήσει;(χαχαχα).
Η αλήθεια είναι πως όχι, μόνο τις έξι θυμάμαι τώρα…θα πρέπει να τις μετρήσω κάποτε!
  • Εκτός απ’ την δική σου πορεία, έχεις διδάξει και σε μικρά παιδιά. Μίλησε μας γι’ αυτήν την εμπειρία σου και τι σου πρόσφερε η επαφή με τα παιδιά που σχεδόν πάντα έχει να μας διδάξει κι εμάς κάτι.
Ήταν μια απίστευτη εμπειρία. Μου έδινε μεγάλη χαρά όταν έβλεπα τα παιδιά να βελτιώνονται γιατί χαίρονταν και τα ίδια με την εξέλιξη τους. Όταν διδάσκεις, κρατάς ακόμη πιο μεγάλη επαφή με τη μουσική κι έτσι δεν ξεχνάς εύκολα ούτε τις τεχνικές αλλά ούτε τη θεωρία. Είναι σαν μια μεγάλη επανάληψη. Πρόσφατα, μετά την καραντίνα ξεκίνησα να διδάσκω και πάλι κι αυτό με χαροποιεί ιδιαίτερα!


  • Πριν ένα χρόνο κυκλοφόρησες τον δίσκο σου με τίτλο «Breaking Infinity». Πως ήταν να ακούς πρώτη φόρα ηχογραφημένα τα τραγούδια σου σε δικό σου δίσκο;
Γενικά δεν μ’ αρέσει να ακούω τη φωνή μου ηχογραφημένη, το βρίσκω αρκετά περίεργο. Όταν ηχογραφούσα διασκευές, τις άκουγα για να δω αν χρειάζονται κάποια αλλαγή και για να τις τελειοποιήσω. Στην περίπτωση του δίσκου όμως, η αντίδραση μου ήταν πολύ διαφορετική. Ήμουν πολύ συγκινημένη και πανευτυχής.


  • Ποιοι ήταν οι συντελεστές του δίσκου που σε βοήθησαν για να βγει το τελικό αποτέλεσμα που ακούσαμε;
Από πλευράς μουσικής, ο παραγωγός μου, Chris Cara, ο οποίος συνέθεσε μαζί μου, ηχογράφησε τα πάντα, κι έκανε και τη μίξη. Ο Ανδρέας Οικονομίδης ο οποίος έγραψε στίχους μαζί μου, κι ο Alex Psaroudakis που εκτέλεσε το mastering. Σ’ ότι αφορά τα video clips του δίσκου, ο Anton Cinematic ανέλαβε τη κινηματογράφηση, τη σκηνοθεσία και την παραγωγή.


  • Υπάρχουν σχέδια για την επόμενη κυκλοφορία σου ή θεωρείς ότι είναι νωρίς ακόμα;
Όταν υπάρχει έμπνευση, τίποτα δεν θεωρείτε νωρίς ή αργά. Ο επόμενος δίσκος βρίσκεται σε αρχικά στάδια όμως έχω πολύ δρόμο μπροστά μου μέχρι την κυκλοφορία.


  • Άμεσα σχέδια για εμφανίσεις υπάρχουν τώρα που η κατάσταση αρχίζει να ομαλοποιείται;
Υπάρχουν σχέδια για εμφανίσεις αλλά δεν μπορώ να ανακοινώσω τίποτα ακόμη γιατί οι μουσικές σκηνές δεν έχουν ανοίξει μέχρι στιγμής και το θέμα ‘πανδημία’ δεν έχει λήξει. Όταν όλα επιστρέψουν στους κανονικούς τους ρυθμούς, θα ανακοινώσω τις ημερομηνίες.


  • Έχεις στα χέρια σου τρία «ευχαριστώ». Που θα τα έδινες;
Τι ωραία ερώτηση! Το πρώτο και πιο μεγάλο ευχαριστώ θα το έδινα στη μητέρα μου η οποία είναι ο πιο υπέροχος άνθρωπος που έχω γνωρίσει και είναι πάντα δίπλα μου σ’ ότι κι αν κάνω. Το δεύτερο στους δάσκαλους μου τους οποίους λατρεύω, που είχαν την υπομονή και την ευχάριστη διάθεση να με γεμίσουν με γνώσεις κι εμπειρίες. Το τρίτο ευχαριστώ… χρειάζομαι ακόμη 2-3 η αλήθεια να λέγεται. Αφού λοιπόν μου δίνεις μόνο τρία, θα δώσω το τρίτο σε όλους όσους με στήριξαν με όλη τη σημασία της λέξεως και συνεχίζουν να με στηρίζουν πραγματικά. Είτε είναι φίλοι αδερφικοί, συγγενείς, ή συνεργάτες.


  • Τελικά αν με ρωτήσει κάποιος να του πω «τι είναι η μουσική για την Gabriella Metz;», τι να του απαντήσω;
Η μουσική είναι το οξυγόνο μου. Δεν μπορώ να ζήσω χωρίς αυτήν.


  • Gabriella τελειώνοντας θέλω να σε ευχαριστήσω για τον χρόνο σου, να σου ευχηθώ καλή συνέχεια.
Ευχαριστώ πολύ για την υπέροχη συνέντευξη! Καλή συνέχεια σε όλους!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου