Ακούστε μας Live





Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2022

Θέλω να ελπίζω πως ο κόσμος θα συνεχίσει να ανταποκρίνεται θετικά στην καλή μουσική - Η Όλγα Μακρή μιλάει στο Nlp Radio




 

Καλώς ήρθες! Λίγα λόγια την μουσική σου διαδρομή ως τώρα. Πότε ξεκίνησες και που βρίσκεσαι τώρα;

 

Καλώς σας βρήκα! Σας ευχαριστώ για την πρόσκληση. 

Η ενασχόληση μου με τη μουσική ξεκίνησε από πολύ μικρή ηλικία. Πριν ακόμα παρακολουθήσω μαθήματα πιάνου και θεωρητικών, έπαιζα “με το αυτί” πιάνο,  και σε ηλικία 11 ετών ξεκίνησα τις σπουδές μου στη μουσική, ειδικότερα στο πιάνο και τα θεωρητικά. Παράλληλα με τις σπουδές μου δημιούργησα τις πρώτες μου συνθέσεις στο πιάνο  σε ηλικία 14 ετών. Η επαγγελματική μου ενασχόληση με τη μουσική ξεκίνησε λίγο πριν ολοκληρώσω τις σπουδές μου στο πιάνο και στη Μουσικολογία Αθήνας, οπού ήμουν φοιτήτρια. Συγκεκριμένα, εργάστηκα αρχικά και ως πιανίστρια σε πιάνο - καφέ και μετά από λίγο καιρό σε κρουαζιερόπλοιο αλλά και σε μουσικές σκηνές της Αθήνας. Επίσης ασχολήθηκα και με τη  διδασκαλία πιάνου και θεωρητικών κάτι το οποίο κάνω και ως σήμερα. Τέλος, σχετικά με τη σύνθεση μουσικής, αυτό τον καιρό συνεργάζομαι με την δισκογραφική εταιρεία Spider Music όπου συνέθεσα μουσική για τραγούδια που έχουν ερμηνεύσει νέοι καλλιτέχνες όπως η Κατερίνα Μελίτη, ο Νικόλας Λάππας, ο Βαγγέλης Μακρής αλλά και η Rukiye. Η πιο πρόσφατη δουλειά που παρουσίασα είναι το τραγούδι “Αγάπη μου”, σε στίχους της Ευανθίας Μάγνη το οποίο και αποτελεί την πρώτη μου επαγγελματική δουλειά όπου έκτος από συνθέτρια, είμαι και η ερμηνεύτρια του τραγουδιού αυτού.

 

 

 

Προέρχεσαι από μουσική οικογένεια; Ποια ήταν τα πρώτα σου ερεθίσματα ώστε να ασχοληθείς με την μουσική;

 

Η αλήθεια είναι πως ναι…Η ιστορία ξεκινά από τους προπαππούδες μου, εκ των οποίων ο ένας ήταν εξαιρετικός μουσικός και βιολιστής στη Μάνη απ’ όπου κατάγεται ο πατέρας μου, και από την πλευρά της μητέρας  μου ο προπάππους μου ήταν καλλίφωνος. Εκείνη την εποχή τραγουδούσε στις τοπικές γιορτές των χωριών στις Σέρρες και μπορούσε μόνο με τη φωνή του να κάνει τον κόσμο να χορέψει και να τραγουδήσει... Παρόλα αυτά, οι γονείς μου δεν ασχολήθηκαν με τη μουσική…  Όμως το γονίδιο υπήρχε, και έτσι εγώ και ο δίδυμος αδερφός μου Βαγγέλης, ασχοληθήκαμε με τη μουσική κάνοντας και σπουδές που κατέληξαν στην ενασχόληση μας σε πιο επαγγελματικό επίπεδο. Βέβαια και τα 2 μεγαλύτερα μου αδέρφια είχαν σχέση με τη μουσική από παιδιά, χωρίς όμως να πραγματοποιήσουν σπουδές, όμως είναι αυτοδίδακτοι. Συνεπώς ναι, προέρχομαι από μουσική οικογένεια.

Τώρα όσον αφορά τα ερεθίσματα που είχα ώστε να ασχοληθώ με τη μουσική, τολμώ να πω πως γεννήθηκα για να ασχοληθώ με τη μουσική…Το πρώτο μου ερέθισμα ήρθε σε ηλικία 3 έτων, όταν ο παππούς μου, μου έκανε δώρο ένα παιδικό πιανάκι και ακόμα και τώρα θυμάμαι το πόσο πολύ μαγεύτηκα από τον ήχο του…Δεν έπαιζα με αλλά παιχνίδια, παρά μόνο με αυτό και όσα μπορούσαν να παράγουν μουσική…Για αυτό το λόγο μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι αυτό ήταν το βασικότερο μου ερέθισμα…



Από μικρή ηλικία συνθέτεις. Πως σου δημιουργήθηκε αυτή η ανάγκη; Ποιο είναι πιστεύεις αυτό το χαρακτηριστικό που διαθέτει ένας μουσικός ώστε να ψαχτεί μέσα του και να παράξει μουσική;

 

Για εμένα η σύνθεση ήταν και είναι μια εσωτερική ανάγκη να εκφράσω τα συναισθήματα μου…Είμαι ένας άνθρωπος πολύ κλειστός και λειτουργώ πάρα πολύ με το συναίσθημα. Θεωρώ ευλογία το να μπορώ να εκφράζομαι με τη μουσική. Για μένα είναι σαν ένα φάρμακο της ψυχής που απαλύνει τις πληγές…

Η δική μου άποψη για το ποιο είναι το χαρακτηριστικό που διαθέτει ένας μουσικός μέσα του ώστε να παράγει μουσική, είναι η ευαισθησία…Η μουσική είναι μια τέχνη που δεν μπορούμε να τη δούμε αλλά να την αισθανθούμε. Συνεπώς, ένας συνθέτης είναι ένας ευαίσθητος άνθρωπος που μπορεί με νότες να εκφράσει τα συναισθήματα του, την αγάπη, τη φιλία, την ευτυχία και τόσα άλλα… Η ανταπόκριση του κόσμου σε αυτή την  έκφραση νομίζω είναι και η μαγεία της μουσικής και κατ’ επέκταση αυτή είναι και η επιβράβευση του καλλιτέχνη.



Τι νομίζεις ότι σε εκφράζει περισσότερο. Η ερμηνεία ή η σύνθεση; Που νιώθεις ότι ανήκεις περισσότερο;

 

Μπορώ να πω πως κάποιες φόρες με εκφράζει η σύνθεση ολοκληρωτικά, και κάποιες φορές η ερμηνεία…Όταν λοιπόν μελοποιήσω κάποιο τραγούδι και ειδικά αν οι στίχοι του με εκφράζουν, τότε μπορώ να πω πως είναι ένας συνδυασμός, ίσως και επιτυχημένος…Μάλλον όμως η σύνθεση είναι αυτό που με εκφράζει περισσότερο ειδικά αν ο ερμηνευτής που θα επιλέξω, τραγουδήσει τόσο άρτια έτσι ώστε το αποτέλεσμα αυτής της σύμπραξης να είναι εξαιρετικό…



Ως συνθέτρια ποιες είναι οι επιρροές σου και ποιες αντιστοίχως ως ερμηνεύτρια; Ποιους καλλιτέχνες θαυμάζεις και πιστεύεις ότι έχουν επιδράσει σε αυτό που κάνεις;

 

Η μεγαλύτερη επιρροή στη σύνθεση για έμενα είναι πρωτίστως ο Μάνος Χατζιδάκις, ο Μίκης Θεοδωράκης και η Loreena McKennitt. Από μικρή ηλικία άκουγα ελληνική και ξένη μουσική πολλών διαφορετικών ειδών, ακόμα και μέταλ! Αγαπημένο συγκρότημα αυτού του είδους μουσικής είναι οι Dream Theater. Άλλες επιρροές στη σύνθεση από την ελληνική μουσική σκηνή είναι κυρίως ο Παντελής Θαλασσινός, ο Ορφέας Περίδης, ο Αλκίνοος Ιωαννίδης, ο Γιώργος Χατζηνάσιος, ο Γιάννης Σπανός, ο Μίμης Πλέσσας, ο Μιχάλης Χατζηγιάννης και ο Στέφανος Κορκολής. Από την ξένη μουσική σκηνή μεγάλη επιρροή είναι ο Paul McKartney, ο Elton John, και ο Andrew Lloyd Webber.  Ως ερμηνεύτρια,  μεγάλη μου επιρροή είναι η Loreena McKennitt, η Αρλέτα, η Ηρώ και η Αναστασία Μουτσάτσου.

Θαυμάζω πάρα πολύ και θεωρώ κορυφαία καλλιτέχνη εν ζωή την Loreena McKennitt και για αυτό την  προανέφερα. Είναι η μεγαλύτερη επιρροή μου τόσο στη σύνθεση όσο και στην ερμηνεία.

 

 

Τo νέο σου τραγούδι “Αγάπη μου” κυκλοφορεί από την Spider Music σε μουσική δική σου, ενορχήστρωση από τον Γιώργο Γιαννικόπουλο και στίχους της Ευανθίας Μαγνή. Μίλησε μας για αυτό το τραγούδι και για την συνεργασία σου με αυτούς τους 2 συντελεστές.

Το τραγούδι αυτό έχει πολύ μεγάλη συναισθηματική αξία για εμένα καθώς αποτελεί την πρώτη μου επίσημη παρουσία στην δισκογραφία ως ερμηνεύτρια και όχι μόνο ως συνθέτρια. Το αγαπώ αυτό το τραγούδι γιατί έδεσαν τόσο πολύ οι στίχοι με τη μουσική μου και θεωρώ πως και στο κομμάτι της ερμηνείας το αποτέλεσμα “μιλάει” στην ψυχή. Η Ευανθία Μάγνη πάντα γράφει στίχους που είναι τόσο άμεσοι και συναισθηματικοί, ώστε μου δίνουν το έναυσμα για να συνθέσω μουσική. Η ενορχήστρωση του Γιώργου Γιαννικόπουλου πάντα είναι εξαιρετική και το αποτέλεσμα κάθε φορά με εκπλήσσει.

 


Είσαι ευχαριστημένη από την μέχρι τώρα ανταπόκριση για το “Αγάπη μου”;

Νομίζω πως παρόλο που είναι πολύ νωρίς για να πω πως είμαι απόλυτα ευχαριστημένη, όμως μπορώ να πω με βεβαιότητα πως ο κόσμος έχει καλή ανταπόκριση κρίνοντας από τα θετικά σχόλια που έχω ακούσει μέχρι στιγμής. Πιστεύω πως σιγά σιγά θα έχει και ακόμα περισσότερη ανταπόκριση.

 


Πως βλέπεις την σύγχρονη μουσική πραγματικότητα της Ελλάδας; Τι σου αρέσει και τι θα ήθελες να αλλάξει;

Βλέπω πως έχουν γίνει σπουδαία βήματα τα τελευταία χρόνια στο να ακουστούν καλλιτέχνες που δεν είναι διάσημοι και έχουν παρουσιάσει πολύ ωραίες δουλειές στην ελληνική μουσική σκηνή. Όμως από την άλλη πλευρά υπάρχει και η κακή ποιότητα της μουσικής σε πολλά επίπεδα, και αναφέρομαι συγκεκριμένα στο είδος της τραπ μουσικής, η οποία για εμένα δεν είναι καν μουσική και οι αξίες και τα πρότυπα που προάγει δυστυχώς είναι πολύ επικίνδυνα.

Θέλω να ελπίζω πως ο κόσμος θα συνεχίσει να ανταποκρίνεται θετικά στην καλή μουσική και ειδικότερα τη μουσική που μπορεί να αλλάξει το μέλλον της προς το καλύτερο..


Θα σε δούμε κάπου ζωντανά αυτή τη σεζόν; Υπάρχουν γενικότερα σχέδια για ζωντανές εμφανίσεις;

Ήδη ετοιμάζω εμφανίσεις με τον δίδυμο αδερφό μου και εξαιρετικό καλλιτέχνη και ερμηνευτή, Βαγγέλη Μακρή, σε μουσικές σκηνές της Αθήνας. Δεν αποκλείω όμως και άλλες συνεργασίες για ζωντανές εμφανίσεις.


Όλγα σε ευχαριστούμε πολύ για τη συζήτηση. Για το τέλος θα θέλαμε να μας αναφέρεις τα ευρύτερα καλλιτεχνικά σου σχέδια για το προσεχές μέλλον.

Και εγώ ευχαριστώ πολύ! Δισκογραφικά σίγουρα σύντομα θα παρουσιάσω νέα δική μου μουσική σε τραγούδια ερμηνευμένα όχι μόνο από εμένα  αλλά και από άλλους νέους καλλιτέχνες. Επίσης θα γίνουν εμφανίσεις σε μαγαζιά της Αθήνας όπου θα παρουσιάσω δικά μου τραγούδια αλλά και πολλά αγαπημένα τραγούδια με πιάνο και φωνή από εμένα και άλλους ερμηνευτές. Σας ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία!



https://www.facebook.com/SpiderMusicLBL/

www.spider-music.com

https://www.youtube.com/channel/UCkMfQaoZAfJVGftW6SejM3w

Όλγα Μακρή | Αγάπη μου | Official Audio Release©

https://www.youtube.com/watch?v=CAtmX3BNJsw

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου