Ακούστε μας Live





Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2021

Ο Μπάμπης Τζανιδάκης μιλάει στο Nlp Radio: Tο ροκ είναι ο δικός μου τρόπος μουσικής έκφρασης ενώ η παραδοσιακή και λαϊκή μουσική είναι τα είδη που με συνόδευαν στην παιδική μου ηλικία

 



 Ο Μπάμπης Τζανιδάκης είναι τραγουδοποιός-τραγουδιστής. Ξεκίνησε δισκογραφικά τον Δεκέμβρη του 2005, με το σχήμα που είχε ιδρύσει ένα χρόνο νωρίτερα, τους Έμμονο Γκρίζο. Οι τότε εφηβικές ανησυχίες, τον οδήγησαν σε συνθέσεις και σε στίχους που κινούνταν στα “σκληρά” συνθετικά μονοπάτια και τις εσωστρεφείς στιχομυθίες, του αμερικανικού και του βρετανικού ροκ.
Στη μουσική του αναζήτηση, της τελευταίας δεκαετίας, είχε την τύχη να συνεργαστεί δισκογραφικά με τον Ross Daly και τον Αποστόλη Κοσκινά (ex C:Real). Συναυλιακά να συνυπάρξει με τον video artist, SBell και το Visual Vibe Project καθώς επίσης και με τον χορευτή Γιάννη Σμέρο σε οπτικοακουστικά performing και street art.
Η πρώτη προσωπική δισκογραφική του δουλειά, ξεκινάει μέσα από την αναζήτηση της μουσικής παράδοσης της Ελλάδας μας… “Για μένα ήταν η αρχή μιας σημαντικής στροφής προς τον μουσικό πειραματισμό και προς μια διαφορετική προσέγγιση της παραδοσιακής μουσικής του τόπου μας. Έμαθα να ακούω τις χορευτικές μελωδίες της Θράκης καθώς και τις όμορφες πεντατονικές (μπλούζ) κλίμακες, της Ηπείρου, για να μπορέσω να τις αποτυπώσω με την δική μου μουσική έκφραση”.
Έτσι, λοιπόν, τον Οκτώβρη του 2016 ξεκίνησε η συνεργασία με τον πολυοργανίστα Χρήστο Τσιούνη. Η ενασχόληση του Χρήστου με την ελληνική παραδοσιακή μουσική συνδύασε τις ροκ καταβολές του Μπάμπη με μελωδίες, θρακιώτικες, ηπειρώτικες, αλλά και ρεμπέτικες ή λαϊκές. Η ηλεκτρική κιθάρα συνταίριαξε με το κρητικό και το στεριανό λαούτο, με το μαντολίνο και τον τζουρά.
Το προσωπικό του project πλαισίωσαν δύο ακόμα μουσικοί και συνεργάτες από τα εφηβικά του χρόνια, ο Τάσος Μπρεντάνος στο μπάσο και ο Σοφοκλής Αντωνιάδης στα τύμπανα.

 

 

Πως μπήκε η μουσική στη ζωή σου;

Το σπίτι πλημμύριζε πάντα από μουσική, το ραδιόφωνο έπαιζε μόνιμα και το κασετόφωνο κυριαρχούσε στις οικογενειακές συγκεντρώσεις. Η πραγματική όμως ενασχόληση ξεκίνησε από τα εφηβικά μου χρόνια τότε που ο πατέρας μου, μου αγόρασε μία ηλεκτρική κιθάρα, στην ηλικία των 14 ετών. Δεν θα ξεχάσω ποτέ το αίσθημα της χαράς που ένιωσα εκείνη τη στιγμή. Αυτά τα έντονα συναισθήματα αποτέλεσαν και το κίνητρο για τη δημιουργία του πρώτου μου συγκροτήματος.

 

Ήσουν πάντα solo καλλιτέχνης ή είχες συμμετοχή και σε συγκροτήματα;

Πάντοτε συμμετείχα σε συγκροτήματα είτε ως κιθαρίστας είτε ως τραγουδιστής. Η σόλο πορεία ξεκίνησε τα τελευταία 4 χρόνια. Ήταν μια προσωπική απόφαση που πρόσφερε σε μένα ευελιξία και ελευθερία στην επιλογή των συνεργατών μου, για τις ανάγκες της εκάστοτε δισκογραφικής δουλειάς και των διαφορετικών ζωντανών εμφανίσεών μου. 

 

Είσαι εσύ ο αποκλειστικός δημιουργός των τραγουδιών που ερμηνεύεις ή συνεργάζεσαι και με άλλους συνθέτες και στιχουργούς;

Κατά βάση είμαι τραγουδοποιός. Ακόμα και στα συγκροτήματα που συμμετείχα, έγραφα πάντα στίχο και μουσική -εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις. Αυτή την περίοδο δουλεύουμε τον δεύτερο προσωπικό μου δίσκο και είναι η πρώτη φορά που θα τραγουδήσω ένα ακυκλοφόρητο τραγούδι, διαφορετικού συνθέτη και στιχουργού…Το κομμάτι λέγεται «Θολά Νερά», σε μουσική Γιώργου Στεφανάκη και στίχους του Σαράντη Αλιβιζάτου.    

 

Ποια είναι η μυστική συνταγή που ενώνει το Rock με την παραδοσιακή μουσική;

Για μένα το ροκ είναι ο δικός μου τρόπος μουσικής έκφρασης ενώ η παραδοσιακή και λαϊκή μουσική είναι τα είδη που με συνόδευαν στην παιδική μου ηλικία. Το αποτέλεσμα αυτής της συνένωσης το ακούτε στις συνθέσεις μου.

 

Μίλησε μας για την πρόσφατη κυκλοφορία σου

‘Όλα ξεκίνησαν με την προτροπή της Ευανθίας Μάγνη, ιδιοκτήτρια της δισκογραφικής εταιρείας Spider Music. Η Ευανθία πρότεινε ένα ολοκληρωμένο άλμπουμ με παραδοσιακά τραγούδια, αλλά θέλησα να ξεκινήσουμε με ένα πρώτο single και το «Εχαμογέλασε η Αυγή», ήταν ήδη στα σκαριά. Πιθανότατα το συγκεκριμένο παραδοσιακό κομμάτι να αποτελέσει την αρχή ενός νέου project…Ενός δίσκου με διασκευές παραδοσιακών έργων.

 

Ποιοι ήταν οι υπόλοιποι συντελεστές;

Οι συντελεστές του «Εχαμογέλασε η Αυγή» είναι ο πυρήνας των συνεργατών μου τα τελευταία χρόνια. Στο μπάσο ο Παναγιώτης Ροντογιάννης, στα τύμπανα ο Σοφοκλής Αντωνιάδης, στο στεριανό λαούτο και το μπουζούκι ο Βασίλης Κανελλόπουλος. Με αυτή την ομάδα δουλεύουμε επίσης το νέο υλικό που θα αποτελέσει το δεύτερο προσωπικό μου άλμπουμ.

 


Παρά την πληθώρα μέσων ενημέρωσης πλέον, πιστεύεις ότι είναι εύκολο για ένα καλλιτέχνη να επικοινωνήσει την μουσική του με τον κόσμο;

Τα μεγάλα μέσα ενημέρωσης «εξυπηρετούν» ένα πολύ μικρό ποσοστό της μουσικής δημιουργίας του τόπου μας. Στα μικρότερα μέσα έχουμε περισσότερες ευκαιρίες προβολής. Αυτό όμως που βοηθάει σημαντικά τους νέους καλλιτέχνες είναι η τεχνολογία και εννοώ τη δύναμη των social media, που παρέχουν τα εργαλεία για την ανάδειξη της δουλειάς μας. Είναι απίστευτο πως μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι χρήστες από όλο τον κόσμο μπορούν να μας αναζητήσουν, να μας βρουν και να μας ακούσουν. Αυτή την περίοδο, το κομμάτι της επικοινωνίας το έχει αναλάβει η Ευανθία  Μάγνη, την οποία και θέλω να ευχαριστήσω δημοσίως για τη στήριξή της.   

 

Με ποιόν θα ήθελες να βρεθείτε μαζί στην ίδια σκηνή;

Όπως έχω πει και σε μία προγενέστερη συνέντευξη…Με κάποιον που θα μπορούσα να νιώσω όμορφα και εκτός σκηνής, είτε είναι γνωστός καλλιτέχνης είτε όχι.

 

Ποια είναι η φιλοσοφία της ζωής σου;

Stay Rock And Enjoy! Δηλαδή να είσαι απλός, ειλικρινής και να βρίσκεις τις απολαύσεις στην καθημερινότητα.

 

Ποιος είναι ο Μπάμπης Τζανιδάκης εκτός μουσικής;

Νιώθω ότι είμαι ένας καλλιτέχνης εν γένει. Οι σπουδές μου στην Καλών Τεχνών αποτελούν συνέχεια της ενασχόλησής μου με την μουσική, όπως και η ίδρυση της εταιρείας Active Sound, που ασχολείται με την ηχοληψία, τη μουσική παραγωγή και την παραγωγή θεαμάτων.   

 

Αν γυρνούσαμε το χρόνο πίσω, τί απ’ αυτά που έχεις κάνει μέχρι τώρα δεν το ξαναέκανες;

Τίποτα απολύτως. Είμαι ολοκληρωμένος με ότι έχω και δεν έχω στη ζωή μου.

 

Όλοι κάνουμε σχέδια για την νέα χρονιά που έρχεται. Τα δικά σου ποια είναι;

Είμαι υποστηρικτής των νέων πραγμάτων και των νέων προσώπων. Η επιθυμία μου λοιπόν είναι η συνάντηση με ανθρώπους που θα οδηγήσουν σε καινούργιες συνεργασίες.

 

Σε ευχαριστούμε πολύ και σου ευχόμαστε καλά Χριστούγεννα και καλή χρονιά. Ένα μήνυμα που θα ήθελες να στείλεις;

Αγάπη, υγεία και καλή λευτεριά σε όλο τον κόσμο.

 

https://www.facebook.com/SpiderMusicLBL/

www.spider-music.com

https://www.youtube.com/channel/UCkMfQaoZAfJVGftW6SejM3w

Μπάμπης Τζανιδάκης | Εχαμογέλασε η αυγή | Official Lyric Video©

https://www.youtube.com/watch?v=yWMdgoGe-_c

 

 

 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου