ΑΚΟΥΣΤΕ NLPRADIO
ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ
Εαν μπαίνετε με Google Chrome και δεν μας ακούτε, παρακαλούμε ανοίξτε την σελίδα με εναν απο τους παρακάτω browsers, είτε με Mozilla Firefox είτε με Opera




Κυριακή, 22 Μαρτίου 2020

19 ιστορικές παραστάσεις του Θεάτρου Πορεία online εντελώς δωρεάν!




Με τη «Μεγάλη Χίμαιρα» του Μ. Καραγάτση, ξεκινά τη Δευτέρα 23 Μαρτίου, η online παρουσίαση παραστάσεων από την εικοσαετή διαδρομή του θεάτρου Πορεία, μέσα από την ιστοσελίδα www.poreiatheatre.com, εντελώς δωρεάν!

19 θα είναι συνολικά οι παραστάσεις που θα προβληθούν και κάθε ημέρα θα είναι διαθέσιμη μία διαφορετική παράσταση από το αρχείο του Θεάτρου Πορεία, μέσα από την ιστοσελίδα του. Όλες οι παραστάσεις έχουν γυριστεί από επαγγελματίες κινηματογραφιστές με έξι κάμερες και κοντινά πλάνα.
Τι λέει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Θεάτρου Πoρεία, Δημήτρης Τάρλοου:
«Η θεατρική τέχνη παίρνει υπόσταση μόνο διά ζώσης και δεν μπορεί να αποτυπωθεί σε όλη της την έκταση πουθενά αλλού παρά στη σκηνή του θεάτρου, καθώς η αμιγώς κιναισθητική εμπειρία που προσφέρει το θέατρο στον θεατή νοείται μόνο με την αλληλεπίδραση ηθοποιών-κοινού. Ωστόσο, το θέατρο στην παρούσα συγκυρία – έστω δια της οθόνης- μπορεί να παρηγορήσει και κυρίως να θυμίσει την αξία όσων θεωρούσαμε αυτονόητα. Μπορεί επίσης να εμψυχώσει το κοινωνικό σύνολο, που τόση ανάγκη έχει τώρα από ποιοτική ψυχαγωγία. Είμαστε βέβαιοι ότι το τέλος αυτής της παγκόσμιας περιπέτειας θα μας βρει διαφορετικούς, πιο ενωμένους, με μεγαλύτερη συμπόνια και ανθρωπιά, πιο δημιουργικούς ουσιαστικά».

Οι παραστάσεις που θα προβληθούν online είναι οι εξής:  

Η Μεγάλη Χίμαιρα, του Μ. Καραγάτση
  svg%3E
Σε αυτό το επικό ερωτικό μελόδραμα παρακολουθούμε την ιστορία μιας παθιασμένης με την ελληνική κλασική παιδεία Γαλλίδας, της Μαρίνας Μπαρέ, που έρχεται να ζήσει στην Ελλάδα ερωτευμένη και παντρεμένη με έναν Έλληνα εφοπλιστή. Ερχόμενη σε επαφή, όμως, με την ίδια τη χώρα των ονείρων της, συναντά τις δικές της Χίμαιρες: το δραματικό τοπίο, τραχύ κι αισθησιακό ταυτόχρονα, την παρασύρει σε μια μοιραία δίνη πάθους, πυροδοτεί τα παλιά ψυχολογικά της τραύματα και την οδηγεί στην αυτοκαταστροφή.
H διασκευή είναι του Στρατή Πασχάλη και η σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου.
Προβολή: Δευτέρα 23/3 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
 


Το Ευχαριστημένο, της Μαρίνας Καραγάτση svg%3E
Η διασκευή του μυθιστορήματος, που μετατρέπει τους απολογητικούς, απολογιστικούς και συγχωρητικούς μονολόγους σε πλήρες θεατρικό έργο και που υπογράφει η Έρι Κύργια, μας μεταφέρει στο σπίτι της οικογένειας του συγγραφέα Μ. Καραγάτση. Μέσα σε τρεις ημέρες αγρύπνιας του λογοτέχνη και μέσα από το βλέμμα της μικρής Μαρίνας, αποκαλύπτονται όλα όσα στοίχειωσαν και πλήγωσαν μία από τις πιο γνωστές οικογένειες της Ελλάδας, ή απλώς μία οικογένεια. Και αν οι σκοτεινές στιγμές υπερέχουν των φωτεινών, η συμφιλίωση με το παρελθόν αποδεικνύεται ο μόνος δρόμος.
H διασκευή είναι της Έρις Κύργια και η σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου.
Προβολή: Τρίτη 24/3 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
 

Η Αγριόπαπια, του Χένρικ Ίψεν svg%3E
Ο Γκραίγκερς γυρίζει στην πατρίδα του έπειτα από χρόνια απουσίας σ’ ένα ερημικό μέρος, όπου ανέπτυξε τη φιλοσοφία του για τη ζωή, την οποία αποκαλεί «επιταγή του ιδεώδους» και συνοψίζεται στον αγώνα για επίτευξη της αλήθειας με κάθε θυσία. Επιστρέφοντας ξανασυναντά τον παιδικό του φίλο Γιάλμαρ Έκνταλ, ο οποίος ζει σε μία πλάνη ως προς την οικογενειακή του γαλήνη, τη συζυγική του ευτυχία και το μέγεθος της προσωπικότητάς του. Ο Γκραίγκερς τον θεωρεί τότε ιδανικό παραλήπτη για την «επιταγή» του και επιχειρεί να οδηγήσει την οικογένεια Έκνταλ στη συνειδητοποίηση της ψευδαίσθησής της και να «σώσει» με κάθε κόστος την αγριόπαπια από τον βυθό.
Η σκηνοθεσία είναι του Δημήτρη Τάρλοου.
Προβολή: Τετάρτη 25/3 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
 


Οι Τρεισευτυχισμένοι, του Eugène Labiche svg%3E
Η υπόθεση του έργου είναι «απλή»: στο σπίτι του Μαρζαβέλ περιφέρεται ένα πλήθος ανθρώπων που τους συνδέουν μοιχείες -παρελθούσες, παροντικές και μελλοντικές- οι οποίες κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή να αποκαλυφθούν εξαιτίας ενός οδηγού ταξί και διαφόρων αντικειμένων-φετίχ. Εμείς, το κοινό, συμπάσχουμε μαζί τους – μέσα από το γέλιο, ένα γέλιο, όμως, άγριο, ανελέητο, σχεδόν σαδιστικό, καθώς ανακαλύπτουμε τον ίδιο παραλογισμό και τα ίδια αδιέξοδα στις δικές μας σχέσεις, την ίδια σκοτεινή και ζωώδη πλευρά στη δική μας φύση.
Η σκηνοθεσία είναι του Γιάννη Χουβαρδά.
Προβολή: Πέμπτη 26/3 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
 



Τρεις Αδερφές, του Αντόν Τσέχωφ svg%3E
Το κλασικό αριστούργημα μέσα από την σύγχρονη ματιά του Δημήτρη Τάρλοου, που παίχτηκε για 2 συνεχόμενες θεατρικές σεζόν και το παρακολούθηκαν πάνω από 30000 θεατές σε 150 sold-out παραστάσεις. Ο Αντόν Τσέχοφ έγραψε τις Τρεις Αδερφές – ένα έργο για την προσδοκία – το 1901, στο γύρισμα του 20ου αιώνα. Ο ίδιος ο συγγραφέας χαρακτηρίζει το έργο του «κωμωδία» και τους χαρακτήρες του «μπουφόνους», καθώς φέρνει κάθε έναν από αυτούς, κάθε τους ελπίδα, κάθε τους αγωνία, αντιμέτωπους με την πραγματικότητα, όπως αυτή σμιλεύεται αμείλικτα από τον χρόνο.
Η σκηνοθεσία είναι του Δημήτρη Τάρλοου.
Προβολή: Παρασκευή 27/3 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
 



Μιράντα, βασισμένο στην Τρικυμία του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ svg%3E
Η Τρικυμία (The Tempest, περ. 1610-11) θεωρείται το τελευταίο έργο και ένα από τα πλέον σημαντικά του Σαίξπηρ. Έχει ειπωθεί πως το έργο συνιστά την ποιητική διαθήκη, τον αποχαιρετισμό στο θέατρο, τη φιλοσοφική και καλλιτεχνική αυτοβιογραφία του συγγραφέα. Ο Jan Kott, στην ανάγνωση του οποίου στηρίχτηκε ο σκηνοθέτης της παράστασης, Oskaras Korsunovas, βλέπει την Τρικυμία, όπως όλα τα μεγάλα σαιξπηρικά δράματα: «το γεμάτο πάθος ξεκαθάρισμα των λογαριασμών με τον πραγματικό κόσμο».
Η διασκευή και η σκηνοθεσία είναι του Oskaras Korsunovas.
Προβολή: Σάββατο 28/3 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
 



Blasted – Ερείπια, της Sarah Kane svg%3E
Δύο εκ πρώτης όψεως αταίριαστοι άνθρωποι, συναντιούνται σε ένα πολυτελές και απρόσωπο ξενοδοχείο της κεντρικής Αγγλίας. Ένα φαινομενικά ρομαντικό τετ α τετ, καταλήγει σε κλιμακούμενες πράξεις ψυχικής και σωματικής βίας, ενώ έξω από το συμβολικά ασφαλές περιβάλλον του δωματίου, μαίνεται ένας απροσδιόριστος πόλεμος. Μία τρομακτική έκρηξη αλλάζει τον ρου της ιστορίας, καθώς η υποτιθέμενη μέχρι την στιγμή εκείνη ρεαλιστική αφήγηση κατακρημνίζεται και κάνει την εμφάνισή της η μία και μοναδική πραγματικότητα: η απελπισμένη δίψα των ανθρώπων για αγάπη και συντροφικότητα.
Η σκηνοθεσία είναι του Δημήτρη Τάρλοου.
Προβολή: Κυριακή 29/3 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
 


Ο Αμερικάνικος Βούβαλος, του David Mamet svg%3E
Το έργο, μια κλασική σύγχρονη τραγωδία, κινείται σε δύο επίπεδα. Το πρώτο είναι καθαρά πολιτικό, καθώς περιγράφει με ενάργεια και χιούμορ την κατάρρευση του Αμερικάνικου καπιταλιστικού συστήματος. Το δεύτερο είναι εξίσου σημαντικό, διότι ασχολείται με την αποδόμηση των ανθρώπινων σχέσεων και ειδικά των οικογενειακών. Το έργο, φαντάζει σήμερα πιο επίκαιρο από ποτέ, καθώς το ελληνικό όνειρο του εύκολου και ανώδυνου πλουτισμού κατέληξε σε μια αληθινή τραγωδία.
Η σκηνοθεσία είναι του Δημήτρη Τάρλοου.
Προβολή: Δευτέρα 30/3 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
 


Η Υπόθεση της Οδού Λουρσίν, του Eugene Labiche svg%3E
Ένας εισοδηματίας κι ένας μάγειρας, πρώην συμμαθητές, ξυπνούν στο ίδιο κρεβάτι, χωρίς κανείς από τους δύο να αναγνωρίζει τον άλλον, ή να θυμάται την συνθήκη που τους έφερε εκεί. Κουβέντα στην κουβέντα, αρχίζουν να πιστεύουν ότι το προηγούμενο βράδυ, μεθυσμένοι σε μία συνάθροιση παλαιών συμμαθητών, διέπραξαν ένα φρικτό έγκλημα. Χώνονται όλο και πιο βαθιά στον εφιάλτη του ανύπαρκου εγκλήματος, μέχρι που αποκαλύπτεται η αλήθεια. Μία αλληγορία για την αποξένωση του σύγχρονου ανθρώπου από τον άλλον, αλλά και από τις ίδιες του τις πράξεις.
Η σκηνοθεσία είναι της Μάρθας Φριντζήλα.
Προβολή: Τρίτη 31/3 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
 



Το Κτήνος στο Φεγγάρι, του Richard Kalinoski svg%3E
Το «Κτήνος στο Φεγγάρι», η παράσταση-σταθμός του θεάτρου Πορεία που σήμανε την αφετηρία του Θεατρικού Σχήματος «Δόλιχος» το 1999 και ξαναπαρουσιάστηκε 12 χρόνια μετά από τους ίδιους συνεργάτες, αλλά από μία νέα σκοπιά το 2009. Το Κτήνος στο Φεγγάρι αποτελεί ένα ενδιαφέρον «υβρίδιο» του παραδοσιακού παραστατικού θεάτρου και της αφήγησης ιστοριών. Το μεγαλύτερο μέρος του έργου απαιτεί τη σύμβαση του «τέταρτου τοίχου», αλλά ο Καλινόσκι συμπεριέλαβε έναν αφηγητή, που απευθύνεται κατευθείαν στο κοινό.
Η σκηνοθεσία είναι του Στάθη Λιβαθινού.
Προβολή: Τετάρτη 1/4 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
 



Βάκχες, του Ευριπίδη svg%3E
Οι Βάκχες γράφτηκαν την τρίτη δεκαετία του Πελοποννησιακού Πολέμου, όταν η ιστορία είχε «αποχαλινωθεί». Ο ελληνικός πολιτισμός έζησε τον βαρύτερο συγκλονισμό του, από τον οποίο ποτέ πια δεν θα μπορέσει να συνέλθει. Η πασίγνωστη και πάντα επίκαιρη τραγωδία του Ευριπίδη, που σπάνια έχουμε την ευκαιρία να δούμε σε κλειστό χώρο, στην εξαιρετική μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά, μεταφέρεται στο σήμερα και προσπαθεί να δώσει απαντήσεις σε ζητήματα που απασχολούσαν την κοινωνία 2.500 χρόνια πριν και που συνεχίζουν να μας απασχολούν ακόμη και σήμερα.
Η σκηνοθεσία είναι της Renate Jett.
Προβολή: Πέμπτη 2/4 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
 


Το Τυφλό Σημείο, του Γιάννη Μαυριτσάκη svg%3E
Σ’ αυτό το σπονδυλωτό έργο μια νέα γυναίκα, η Νίκη, εξαιτίας του θανάτου του άντρα της και βιώνοντας ένα αφόρητο πένθος, μπλέκεται σε ένα εφιαλτικό γαϊτανάκι με πρωταγωνιστές ακραία πεζούς και πεζά ακραίους ανθρώπους. Η παράσταση Το τυφλό σημείο έκανε πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία, στις 25 Ιανουαρίου του 2008, ενώ ο Γιάννης Μαυριτσάκης τιμήθηκε με το βραβείο ελληνικού έργου Κάρολος Κουν 2008.
Η σκηνοθεσία είναι της Μάρθας Φριντζήλα.
Προβολή: Παρασκευή 3/4 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
 


Δάφνης και Χλόη, Ταξίδι Αναψυχής svg%3E
Μια σκηνική σύνθεση του Cezaris Grauzinis, βασισμένη στο αρχαίο ελληνικό μυθιστόρημα του Λόγγου και στη μετάφραση του Ρόδη Ρούφου. Τέσσερα ζευγάρια που ζουν ανάμεσά μας συναντιούνται σε ένα φανταστικό ξενοδοχείο, με μοναδική αποσκευή, τη banalilite της καθημερινότητάς τους. Ο χρόνος κυλά μηχανικά και οι μέρες περνάνε απελπιστικά όμοιες. Καθώς οι οκτώ άνθρωποι φτάνουν στα όριά τους, ο μύθος του Δάφνη και της Χλόης μοιάζει σαν τη μόνη έξοδο διαφυγής…
Προβολή: Σάββατο 4/4 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
 


The Man Who, των Peter Brook & Marie – Helene Estienne svg%3E
Βασισμένο στο βιβλίο του ουμανιστή νευρολόγου Όλιβερ Σάακς (Oliver Saacks) «Ο άνθρωπος που μπέρδεψε τη γυναίκα του με ένα καπέλο». Πρόκειται για 17 σύντομα επεισόδια, όπου οι θεατές παρακολουθούν διάφορες εκφάνσεις νευρολογικών δυσλειτουργιών όπως επιληψία, αφασία, αυτισμός, οπτική αγνωσία, σύνδρομο Τουρέτ, τυφλότητα νευρολογικής αιτιολογίας κ.ά. Οι ηθοποιοί υποδύονται εναλλάξ τους ασθενείς και τους γιατρούς και προσπαθούν να προσεγγίσουν ζητήματα όπως η τρέλα, η αγνωσία, η απελπισία, η μεταφυσική αναζήτηση.
Η σκηνοθεσία είναι της Renate Jett.
Προβολή: Κυριακή 5/4 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
 


Ολεάννα, του David Mamet svg%3E
Ο Τζων, βρίσκεται στο απόγειο της καριέρας του και παρά τα προσωπικά του προβλήματα δέχεται να βοηθήσει την Κάρολ να «κατανοήσει» και να περάσει το μάθημά του. Μετά από μια συνάντησή τους, αριστοτεχνικά φτιαγμένη και αρκούντως διφορούμενη από το συγγραφέα, ο Τζων βρίσκεται κατηγορούμενος για σεξουαλική παρενόχληση και γενικότερα για ηθική παρεκτροπή από τη φοιτήτριά του, η οποία, αρπάζοντας τη μοναδική ευκαιρία για εξουσία που της δίνεται, διεκδικεί αποκατάσταση της αδικίας όχι μόνο εκ μέρους της ίδιας αλλά και της «ομάδας» της.
Η σκηνοθεσία είναι του Δημήτρη Τάρλοου.
Προβολή: Δευτέρα 6/4 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
 


Παντρολογήματα, του Nikolai Gogol svg%3E
Στην πρώτη πράξη αυτού του «εντελώς απίστευτου περιστατικού», όπως χαρακτηρίζει τα Παντρολογήματα ο ίδιος ο Γκόγκολ, ο Πατκαλιόσιν, ένας υποτονικός και άτολμος υπουργικός σύμβουλος, γοητευμένος όμως από τη ρουτίνα που του προσφέρει η ελευθερία του, σκέφτεται επιτέλους να παντρευτεί. Κατά τη συνήθεια της εποχής προσλαμβάνει μια προξενήτρα, την καπάτσα Φιόκλα, προκειμένου να τον φέρει σε επαφή με την κατάλληλη νύφη….
Η σκηνοθεσία είναι του Στάθη Λιβαθινού.
Προβολή: Τρίτη 7/4 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
 


Το Δάσος, του David Mamet svg%3E
Το Δάσος είναι μία ιστορία αγάπης. Πρόκειται για μία σύγχρονη δραματική παραβολή, στην οποία η Ρουθ και ο Νικ, ένα νεαρό ζευγάρι, πηγαίνουν για ολιγοήμερες διακοπές στο εξοχικό σπίτι του δεύτερου, που βρίσκεται στο δάσος. Εκεί, η γυναίκα, με σοφία και γενναιότητα θα τον σπρώξει μέσα στον σκοτεινό κόσμο του δάσους, θα βιώσει μαζί του αρχικά το πάθος και μετά την απώλεια των ψευδαισθήσεων, θα παλέψει μαζί του και μ’ αυτά που τον στοιχειώνουν, για να οδηγηθούν τελικά μαζί στη συμφιλίωση με την Αμοιβαία Ανάγκη, συγκινητικά απελευθερωμένοι και ικανοί πια για το αυτονόητο: την Αγάπη.
Η σκηνοθεσία είναι του Γρηγόρη Καραντινάκη.
Τετάρτη 8/4 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
 

Οικόπεδα με Θέα, του David Mamet svg%3E
Τα Οικόπεδα με Θέα μας μεταφέρουν στον σκληρό χώρο των μικρομεσαίων μεσιτικών επιχειρήσεων. Η ιστορία αφορά τέσσερις πωλητές γής στο Σικάγο και στο μερίδιο από το Αμερικάνικο Όνειρο που τους αντιστοιχεί. Το έργο διαδραματίζεται κατά τις τελευταίες μέρες ενός διαγωνισμού,που έχει επιβληθεί από τα κεντρικά γραφεία της εταιρίας. Ο πωλητής εκεί που θα κλείσει τις περισσότερες πωλήσεις, θα ανταμειφθεί με μία Κάντιλακ, ο δεύτερος καλύτερος με ένα σετ μαχαιροπήρουνα,ενώ τους άλλους δύο περιμένει η απόλυση.
Η σκηνοθεσία είναι του Στάθη Λιβαθινού.
Προβολή: Πέμπτη 9/4 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
 

Φρεναπάτη,του Tony Kushner svg%3E
Μία ελεύθερη διασκευή του έργου L’ Illusion comique του Πιερ Κορνέιγ. Μια σπηλιά, ένας μάγος, η αναζήτηση ενός πατέρα, τρεις οπτασίες του έρωτα, μια επανασύνδεση: αυτές είναι οι κυρίαρχες εικόνες της Φρεναπάτης. Ρεμβάζοντας για την παρούσα κατάσταση του θεάτρου και της δραματικής τέχνης, ο συγγραφέας δήλωσε: ένας κόσμος γεμάτος κοινό που διψάει για Δυσκολία είναι ο κόσμος που θέλω. Η Φρεναπάτη αποτελεί το παράδειγμα της σύλληψης του Κούσνερ για την τέχνη της δυσκολίας.
Η σκηνοθεσία είναι του Στάθη Λιβαθινού.
Προβολή: Παρασκευή 10/4 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)







ΠΗΓΗ: monopoli.gr

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου