Ακούστε μας Live





Κυριακή 8 Μαρτίου 2020

OMG, ποζέρι και τρέχει κάστανο: Η αργκό των νέων και πώς "μεταφράζεται"




Σε ιδιαιτέρως ευφάνταστους γλωσσοπλάστες εξελίσσονται οι νέοι. Το φαινόμενο ασφαλώς δεν είναι καινούριο, οι έφηβοι αναπτύσσουν παραδοσιακά τον δικό τους τρόπο επικοινωνίας, τη δική τους αργκό, ένα λεξιλόγιο που οι μεγαλύτεροι σε ηλικία δυσκολεύονται να κατανοήσουν και να χρησιμοποιήσουν.

Οι λέξεις και οι φράσεις που χρησιμοποιούν οι έφηβοι σήμερα είναι σε μεγάλο βαθμό επηρεασμένες από την τριβή τους με το διαδίκτυο, από την καθημερινή τους παρουσία και αλληλεπίδραση στα social media, αλλά και από την αργκό που «παρέλαβαν» από την προηγούμενη γενιά! 

Επιπλέον, το λεξιλόγιο της σημερινής νεολαίας δεν είναι ένα για όλους. 
Ανάλογα με την παρέα ή τις επιρροές κάθε ομάδας εφήβων (games, fashionistas κλπ), προσαρμόζονται και οι λέξεις που χρησιμοποιούν στην μεταξύ τους επικοινωνία.

Παρακάτω θα βρείτε έναν οδηγό επικοινωνίας (ή και επιβίωσης, αν θέλετε) στις παρέες των εφήβων:

Omg= Ω, Θεε μου: για τις περιπτώσεις που κάτι τους εκπλήσσει

Αραού μπετόν αρμέ: Έχω αράξει, δεν κάνω τίποτα

Τι φάση/ Σκάλωσα: όταν κάτι τους φαίνεται περίεργο

Δεν τρέχει κάστανο= Δεν συμβαίνει τίποτα

Όλα πόπα/ Όλα πένα= Όλα τέλεια

Αυτός είναι τρολ/ Αυτός τρολάρει= κοροϊδεύει

Την άκουσα/ την είδα κάπως= αισθάνομαι παράξενα, αλλάζω συμπεριφορά

Έφαγα πόρτα/ άκυρο= με απέρριψαν

Μου την βάρεσε= έτσι, μου 'ρθε

Κοζάρω= κοιτάζω επίμονα κάποιον/α που μου αρέσει

Γίναμε!= Περνάμε ωραία/ Μας πάνε όλα καλά

Έχω θέμα μεγάλο= μου αρέσει πολύ κάποιος/α

Έχω θέμα= Έχω πρόβλημα

Δώστε μου ένα ονοματάκι να μπω στο καζίνο= έχω βαρεθεί να μαι κάτω από τα 18

Έχω μπετώσει= είναι πολύ κουρασμένος, έτοιμος να κοιμηθώ

Κλάιν= δεν με νοιάζει

Τα σπάμε= είμαστε καταπληκτικοί

Τι φάση;= Τι συμβαίνει;

Ρισπέκτ: στα αγγλικά σημαίνει «σεβασμός» και χρησιμοποιείται για να δηλώσει τη συμπάθεια προς κάποιον ή τον θαυμασμό για κάτι που έκανε ή είπε. Π.χ.: «Ξέρει μπάλα το παιδί, ρισπέκτ»!

Τσιλ= χαλάρωσε

Που 'σαι ρε μαν; = ο συνηθέστερος χαιρετισμός/ προσφώνηση

Δεν την παλεύω= δεν αντέχω άλλο

Τζίζας= χαρακτηρισμός για άτομα που έχουν εμφάνιση που παραπέμπει στον Ιησού (π.χ.μακριά μαλλιά)

Οκέικ= το γνωστό σε όλους μας «οκ» με μία δόση χιούμορ

Ενιγουέι= Όπως και να 'χει (όπως και στα αγγλικά, δηλαδή)

Χελόου;= επικοινωνείς; με καταλαβαίνεις;

Ποζέρι=αυτός που θέλει να επιδεικνύει τον εαυτό του

Λος= Τρελός






Με πληροφορίες από enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου